著書 (Books)
池田真生子(Ikeda, M.) ・『人間関係を豊にする英会話のスキル』大阪:ノバ出版部 pp.1-183, (2001).* ・『商務社交英語』台北:寂天 pp.1-255, (2003).* ・ EFL reading strategies: Empirical studies and an instructional model. Tokyo: Shohakusha. pp. 1-218. (2007).
真田恵美子(Sanada, E.) ・『小学校英語 学級担任のための活動アイディア集』(3,4年生用、5,6 年生用) 東京:三省堂 pp. 1-151, (2007).*
国際研究誌 掲載論文 (Articles in International Academic Journals)
池田真生子 (Ikeda, M.) ・Clarifying the differences in learning EFL reading strategies: An analysis of portfolios. System, 34:3, 384-398, (2006).*
小山敏子(Koyama, T.) ・Does look-up frequency help reading comprehension of EFL learners? Two empirical studies of electrical dictionaries. CALICO Journal, 25:1, 110-125, (2007).*
水本 篤(Mizumoto, A.) ・Examining the effectiveness of explicit instruction of vocabulary learning strategies with Japanese EFL university students. Language Teaching Research, 12. (2009).*
国内学会誌 掲載論文 (Articles in National Academic Journals)
池田真生子 (Ikeda, M.) ・Tasks and strategy use: Empirical implications for questionnaire studies. JACET Bulletin, 31, 21-32, (2000).* ・Can strategy instruction help EFL learners to improve their reading Ability? An empirical study. JACET Bulletin, 37,49-60, (2003).*
小山敏子 (Koyama, T.) ・Printed dictionaries vs. electronic dictionaries: A pilot study on how Japanese EFL learners differ in using dictionaries. Language Education & Technology, 40, 61-80, (2003).* ・Comparing electronic and printed dictionaries: How the difference affected EFL learning. JACET Bulletin, 38, 33-46, (2004).* ・Does an assigned task result in better retention of words?: Two empirical studies on hand-held electronic dictionaries. Language Education & Technology, 42, 119-132, (2005).*
薮越知子 (Yabukoshi, T.) ・Exploring language learning strategies used by Japanese junior high school students of EFL: A qualitative approach. Language Education & Technology, 43, 39-56, (2006).*
川村義治 (Kawamura, Y.) ・文の記憶再生のおける述語動詞の動作化の効果 『教育工学会論文誌』, 30:1, 29-36. (2007).
住政二郎 (Sumi, S.) ・From CALL to LMDS: OSS を活用した外国語教育・学習支援の新しい方 Computer & Education, 19, 19-24, (2005).*
杉田麻哉 (Sugita, M.) ・Verbal encouragements for motivating EFL learners: A classroom research. JACET Bulletin, 43, 59-72, (2006).* ・中学校の授業外英語自主学習における動機づけ要因---学習の動機を高めるのは何、そして誰?『英語教育』(東京:大修館書店) 10月号, 65-67, (2007).*
水本 篤(Mizumoto, A.)・Exploring the driving forces behind TOEIC scores: Focusing on vocabulary learning strategies, motivation and study time. JACET Journal, 46, 17-32, (2008).*
国内学会支部紀要 掲載論文 (Articles in Local Academic Journals)
池田真生子 (Ikeda, M.) ・繰り返し音声提示の聞き取りに対する効果:機能語と内容語の視点から 『LET関西支部研究集録』8, 31-40, (2001).* ・音読による総合的な英語能力の測定 『LET関西支部研究集録』9, 23-30, (2003).*
薮越知子 (Yabukoshi, T.) ・Formulating hypotheses on language learning strategy use: A diary study. 『LET関西支部研究集録』10, 1-15, (2005).*
水本 篤(Mizumoto, A.) ・研究論文における効果量の報告のために: 基礎的概念と注意点 『英語教育研究』31, 57-66, (2008).*
教科書 (Textbooks)
池田真生子 (Ikeda, M.)・Tapestry Reading 2 ---Japan Edition. Tokyo: Shohakusya. (2002).*
西香生里 (Nishi, K.)、薮越知子 (Yabukoshi, T.)・Keys to better paragraph writing. Tokyo: Shohakusya. (2005).*
池田真生子 (Ikeda, M.)、山中由香 (Yamanaka, Y.)、近藤睦美 (Kondo, M.)・Discoveries & Findings. Tokyo: Shohakusya. (2007).*
水本 篤(Mizumoto, A.)、柴田里美 (Shibata, S.)、杉田麻哉 (Sugita, M.)、住政二郎 (Sumi, S.)・Concepts & Comments. Tokyo: Shohakusya. (2007).*
池田真生子 (Ikeda, M.)、佐々木顕彦 (Sasaki, A.)・Talk with Our Planet. Tokyo: Shohakusha. (2008).*
池田真生子 (Ikeda, M.)、水本篤 (Mizumoto, A.)・Our planet, our future. Tokyo: Shohakusya. (2008).*
翻訳 (Translations)
薮越知子(Yabukoshi, T.)・『外国語教育学のための質問紙調査入門』(Dornyei, Z. 著)東京:松柏社 (2006).*
受賞 (Awards)
杉田麻哉 (Sugita, M.) ・京都市「創意あふれる実践を募集・表彰平成19年度「私の十八番」大募集!」優秀賞 (2008).
Last updated : 04/30/08